Smaki regionów, dawne receptury i wyjątkowe potrawy – Bitwa Regionów podczas obchodów Dnia Dziecka w Łęczycy

1 czerwca w naszym mieście na dziedzińcu Zamku Królewskiego w Łęczycy, w ramach obchodów naszego Dnia Dziecka, odbyło się ciekawe, smaczne i kolorowe wydarzenie – Bitwa Regionów – I etap Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego dla Kół Gospodyń Wiejskich i Stowarzyszeń.
Swoje atuty kulinarne regionów prezentowały Koła Gospodyń Wiejskich z powiatu kutnowskiego, łęczyckiego, poddębickiego oraz zgierskiego – łącznie 15 podmiotów.
„Bitwa Regionów” to ogólnopolski konkurs, w którym reprezentacje Kół Gospodyń Wiejskich przygotowują regionalną potrawę w oparciu o własną recepturę i rodzime produkty. Celem konkursu „Bitwa Regionów”jest m.in. promowanie regionalnych potraw oraz bogactwa i różnorodności lokalnych tradycji kulinarnych. Ważnym aspektem jest także promowanie i wspieranie Kół Gospodyń Wiejskich, w szczególności w zakresie aktywizacji wspólnot i społeczności lokalnych na obszarach wiejskich.
W tegorocznym regulaminie podtrzymano, aby przy przygotowaniu potrawy konkursowej wykorzystać przynajmniej jeden produkt regionalny, tradycyjny. Wszystko po to, by pokazywać atuty kulinarne regionów.
Do kolejnego etapu zakwalifikowało się KGW Wzniesień Łódzkich, które przygotowało kapuśniak z kaszą jęczmienną i prażokami. Na wyróżnienie zasługują również Koło Gospodyń i Gospodarzy Wiejskich Trzy Stawy oraz Stowarzyszenie Promocji Niewiesza i Okolic, które zajęły miejsca na podium.
Było przepysznie i bardzo ciekawie. Oprócz posmakowania potraw, była możliwość poznania dawnych receptur na przygotowanie potraw, ale też porozmawiania o tradycjach z regionu.
Organizatorem Bitwy Regionów jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa – to instytucja odpowiedzialna za zarządzanie Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa. Do jego kluczowych zadań należy gospodarowanie nieruchomościami rolnymi, wspieranie rozwoju obszarów wiejskich oraz nadzór nad strategicznymi spółkami Skarbu Państwa związanymi z sektorem rolno-spożywczym. KOWR realizuje również promocję krajowej żywności wysokiej jakości, łącząc działania na rzecz producentów, konsumentów i całej gospodarki rolno-spożywczej.
Kampania „Kupuj Świadomie”, realizowana przez KOWR, to ogólnopolska inicjatywa edukacyjno-promocyjna Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, która poprzez współpracę z lokalnymi partnerami i organizację wydarzeń takich jak ten Dzień Dziecka w Łęczycy, ma na celu budowanie świadomości konsumenckiej oraz wspieranie polskich producentów i tradycyjnych smaków naszego kraju.